I polemik med Disruptive

Christian Rudolf på Disruptive har skrivit ett inlägg om mig på grund av mitt tidigare inlägg. Eller rättare sagt, han tror att han har skrivit om mig. Av någon anledning heter jag Daniel i hans inlägg:

Daniel driver Backendmedia. Ett företag som i huvudsak sysslar text. Det betyder att Backendmedia har en blogg. En gammal och ganska stark blogg som har en sida som träffar bra på ordet affärsideer. Som ni säkert förstått har Daniel råkat ut för min iller behandling. Antagligen var Daniel sådär imponerad av mina mail och Disruptive sida om affärsideer. Jag fick inte så mycket respons på mina mail. Så jag övergick till att använda säljarens mest bästa vän, telefonen. Detta imponerade inte heller på Daniel. Ingen länk från hans gamla bloggpost!

Någon Daniel existerar inte. Jag heter Peter och företaget heter Backend Media (alltså två ord utan hopskrivning). Christian fortsätter:

Så tillbaka till ritbordet. Mer länkar, mer innehåll, förbättra affärside sidan, fler bloggposter och ny säsong. För några dagar sedan ringde jag Daniel igen. Resultatet har ni sett ovan. Det blev en länk. Sedan om det var sidans kvalite eller min envishet som imponerande vet jag faktiskt inte. En länk blev det.

Jag länkar till det jag finner relevant. Inte till de som ber mig att länka.

Första gången Christian kontaktade mig såg jag ingen anledning att länka till sidan eftersom jag inte såg något uppenbart som skulle ge mervärde åt mina läsare. Men vid det senaste samtalet kollade jag in sidan igen, som lovat, och fann ett visst mervärde.

Dock valde jag att sätta nofollow på länken för att inte äventyra att ordet affärsidéer skulle ge minskad trafik till min egen sida. Det var det jag bedömde att Christians strategi var, och jag hade agerat likadant i hans kläder.

Men visst är det lite småkul. 🙂