Hur ska ett användarvänligt e-postmeddelande se ut?

Effektiva e-postmeddelande som gör det du vill kan vara svårt att bygga.

Personligen är mina favoriter Google och Amazon. Som vanligt håller de det enkelt, tydligt och utelämnar alla onödiga detaljer. De koncentrerar sig på det viktiga, det som berör mottagaren. Google skriver på svenska och Amazon på lätt och pedagogisk engelska. Längst ned skriver de också varför jag fått deras meddelande. Men Google saknar instruktioner för hur jag avslutar deras nyhetsutskick.

Exemplariskt enkelt nyhetsbrev från Google Adsense

Dessutom skriver de ut min e-postadress tydligt så att jag kan se vilken adress de skickat till (jag har flera e-postadresser nämligen).

Här hittar du några bra resurser för att bygga ditt eget e-postmeddelande:

Användbar e-post
Alla artiklar är från useit.com (såklart ;)):

  • Protecting the User’s Mailbox.

    Email is a powerful way to reach customers, but overdoing it is risky. Let users know up front that you’ll respect their mailboxes. Otherwise, they won’t give their email addresses, and you’ll lose a unique channel for marketing and customer service.

  • Mailing List Usability.

    Mailing list content must be ultra-short. Provide separate email addresses for subscribing and unsubscribing and include info on how to get off in every mailing list message. Improved usability increased subscriptions by 128% in one case study.

  • Confirmation Email, Automated Customer Service Email, and Transactional Messages.

    Transactional email can be a website’s customer service ambassador, but messages must first survive a ruthless selection process in the user’s in-box. Differentiating your message from spam is thus the first duty of email design.

Tillgänglig e-post

  • Versaler är mest irriterande i e-post visar undersökning. Ett tidigare inlägg jag skrivit om vad som är mest irriterande i e-post. Ursprungligen från IDG.se.
  • CSS and Email, Kissing in a Tree.

    Most people who’ve attempted to recreate a sophisticated design in HTML email have run into a wall when using CSS, either in the form of inexplicable mangling by email clients or a pronouncement by an email administrator stating that CSS is “against the rules.” If you’re not content to roll over and use font tags in your HTML emails, read on.

Marknadsföring i e-post

  • Email vs. Direct mail; Interrupt vs. Permission. Blogginlägg från skribenten Andrew Neitlich. Håll dig uppdaterad med hans blogg om företagande i allmänhet och marknadsföring i synnerhet.
  • Email Marketing Hints & Tips Articles.

    Read articles on the best practices of email marketing written by Michelle Keegan, our own Email Marketing Diva. Become an expert email marketer yourself by following her actionable tips and advice on everything from creating a subject line, to testing and measuring success.

  • Do-It-Yourself Email Newsletters For Businesses.

    Email newsletters might appear to be a vast terra incognita for small and medium sized businesses, even if they have marketing and technology staff. However, email is tempting. It can be a very low cost way to find and keep customers.

  • E-Mail Marketing Fundamentals.

    E-mail marketing is one of the most overlooked marketing opportunities today. Many businesses collect information about their customers and prospects and never use the information.